Marketing

Środowisko: Czy nadszedł czas, aby firmy odwróciły negatywny wpływ, jaki wywierają na środowisko?

1669369020

W ostatnich tygodniach uczestniczyliśmy w COP 27, szczycie klimatycznym ONZ. Na tym szczycie wiele krajów zajęło się kwestią zagrożenia dla klimatu, a perspektywy nie wydają się być zbyt zachęcające. Jedna kwestia wydaje się jasna: Kryzys klimatyczny będzie jednym z głównych (jeśli nie głównym) wyzwań nadchodzących dekad..

W obliczu tej perspektywyAby odwrócić ten trend, niezbędna jest rola różnych aktorów społecznych. Wśród tych podmiotów możemy wyróżnić same państwa, a także instytucje edukacyjne, które są odpowiedzialne za podnoszenie świadomości wśród przyszłych pokoleń. Innym ważnym podmiotem, który może rozwiązać ten problem, są same firmy.. Logiczne jest, że ponieważ są one odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję dużej ilości towarów, a także za zakwaterowanie wielu ludzi w swoich obiektach w ciągu dnia pracy, powodują duży procent całkowitego wpływu na klimat, jaki odczuwa nasza planeta.

Aby pomóc firmom w przyjęciu postawy bardziej przyjaznej dla klimatu, w tym artykule wymienię kilka sposobów, dzięki którym Twoja firma może zmniejszyć swój wpływ na klimat:

1- Zmiana nawyków w miejscu pracyZmień zarówno sam projekt biura, jak i elementy, które w nim znajdziemy. Co więcej, jeśli właściwie pokierujemy transformacją energetyczną w tym obszarze, możemy zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Por ejemplo, con la lepsze oświetlenie w przestrzeni, w której pracujesz, możesz zmniejszyć zużycie energii elektrycznej, wykorzystując naturalne światło, kiedy tylko jest to możliwe. Inną alternatywą byłoby użycie kilku lámparas LED. Innym kluczowym elementem tego punktu jest to, że sprzęt, z którym pracują pracownicy, powinien być dobrej jakości i ergonomiczny, aby uniknąć marnowania zasobów.

2- Optymalizacja zarządzania podróżami

Wprowadzenie nowych modeli zarządzania podróżami zarówno dla klientów, jak i dostawców. Ponadto, korzystanie z najbardziej przyjaznych dla środowiska środków transportu podczas podróży służbowych i zachęcaj do korzystania z transportu publicznego.

Jeśli mamy garaż, w którym nasi pracownicy mogą parkować swoje samochody, wyposażmy go w punkt ładowania samochodów elektrycznych, aby ułatwić im przejście na korzystanie z bardziej ekologicznych pojazdów prywatnych.

3- Weź pod uwagę materiały, z którymi pracujemy.

Ulepszaj opakowania i pakowanie poprzez użycie materiałów, które nie są tak szkodliwe dla środowiska. Rozmawiaj z dostawcami produktów uwzględniających czynnik ekologiczny przy wyborze najbardziej optymalnego produktu.

4- Użycie narzędzi do ujednolicenia zadań w pracy w sieci.

Jednym z największych źródeł zużycia energii w firmach, choć może się to wydawać zaskakujące, jest duża liczba używanych programów komputerowych. Programy, których używamy, często korzystają z różnych serwerów, które razem generują wysoki poziom zużycia energii. Istnieje jednak rozwiązanie tego problemu. Istnieją programy, zwane CRM, które łączą funkcje różnych programów.. Jeśli znajdziemy odpowiedni CRM, w którym można zunifikować wszystkie procesy informatyczne potrzebne w firmie, będziemy korzystać tylko z jednego serwera. 

Dzięki temu wszystkie serwery, których używaliśmy wcześniej, przestaną działać, a co za tym idzie, wpływ serwerów na środowisko zostanie znacznie zmniejszony.

5- Stymulowanie zaangażowania w sprawy środowiska i odpowiedzialności społecznej zarówno w sferze prywatnej firmy, jak i na zewnątrz.

Wewnętrznie, podkreślanie wśród swoich pracowników potrzeby dbania o środowisko. Pomocne może być stymulowanie tego elementu poprzez szkolenia lub pewnego rodzaju zachęty dla pracowników: każda zmiana się liczy, choćby najmniejsza!

Po stronie zewnętrznej należy pamiętać, że element ekologiczny może być również czynnikiem optymalizacji ekonomicznejNiektórzy klienci, z którymi pracujesz, mogą uważać za priorytet zaangażowanie partnerów w walkę z klimatem. 

Finalmenteprzegląd materiałów informacyjnych i kampanii promocyjnych tworzone przez firmę, starając się, by zawierały one materiały przyjazne dla środowiska i by wysyłały przesłanie wrażliwe na środowisko.

Czy jesteś gotowy?

Utwórz swoje konto Datalyse teraz
Dziękuję! Twoje zgłoszenie zostało odebrane!
Ups! Coś poszło nie tak podczas wysyłania formularza.
Zacznij w 3 prostych krokach
Bez trwałości
;