Funkcje

Różnice między połączeniami tradycyjnymi a połączeniami VoIP

Wiele firm wykonuje połączenia za pomocą technologii VoIP (Voice over IP). Ale czy naprawdę wiesz, na czym polega ta technologia i jakie są jej zalety w porównaniu z tradycyjnymi rozmowami telefonicznymi?
1665405383

VoIP a telefonia konwencjonalna Sektor nowych technologii, a zwłaszcza branża telefoniczna, stale się rozwija. Firmy mogą teraz wykonywać połączenia za pomocą technologii głosowych analogowych, cyfrowych i IP. Terminologia używana przez firmy telefoniczne jest jednak czasami tak techniczna, że nie zawsze wiemy, czym VoIP różni się od tradycyjnej telefonii i które rozwiązanie jest bardziej odpowiednie dla naszej firmy. Omówimy teraz, jak działa telefonia IP i dlaczego warto o niej wiedzieć.

 

Co to jest VoIP? VoIP, czyli Voice over Internet Protocol, to grupa środków, które umożliwiają przesyłanie sygnału głosowego przez Internet za pomocą protokołu IP.

 

Zasadniczo jest to kanał głosowy, który umożliwia nawiązywanie i odbieranie połączeń z dowolnym urządzeniem podłączonym do sieci, takim jak komputer, tablet, smartfon czy telefon IP. W tym rodzaju telefonii liczba kanałów jest tak duża, jak pozwala na to szerokość pasma i jest oferowana przez naszego operatora telefonii VoIP.

Jak działa telefonia IP?

Kiedy dzwonimy przez telefon IP, nasz głos jest digitalizowany, kompresowany i wysyłany w pakietach danych IP. Innymi słowy, sygnał analogowy jest konwertowany do formatu cyfrowego, a następnie kompresowany do protokołu internetowego (IP) i te pakiety danych są przesyłane przez Internet do odbiornika. Po dotarciu do celu są dekompresowane i odzyskiwany jest oryginalny sygnał głosowy.

W zależności od urządzenia, za pomocą którego wykonujemy połączenia, rozróżniamy trzy rodzaje komunikacji telefonii IP:

- Komputer do komputera.

- Od komputera do telefonu.

- Telefon do telefonu.

Różnice między VoIP a telefonią konwencjonalną

1) Telefonia IP opiera się na strukturze sieciowej. Dlatego nie ma ograniczeń co do liczby rozmów, które można prowadzić w tym samym czasie.

2) Najważniejszą cechą środowiska biznesowego jest to, że dzięki rezygnacji z fizycznych linii, możliwe jest stworzenie połączonej sieci sklepów/oddziałów tej samej firmy pod jednym numerem głównym.

3) W rozmowie przez telefon IP pakiety danych z cyfrowym sygnałem głosowym są wysyłane przez Internet do odbiorcy, a każdy pakiet może korzystać z jednej ścieżki, aby dotrzeć do celu. W przeciwieństwie do konwencjonalnej rozmowy telefonicznej, centrala PBX ustanawia stałe połączenie między dwiema stronami.

4) Operatorzy VOIP zazwyczaj oferują funkcje, za które tradycyjni operatorzy telefoniczni pobierają osobne opłaty, więc jest to zwykle tańsze rozwiązanie. Firmy mogą wykorzystać technologię IP do wdrożenia wirtualnej centrali telefonicznej, która usprawni wszystkie procesy, wykorzystując najnowsze osiągnięcia technologiczne i unikając kosztów instalacji fizycznej centrali telefonicznej.

W Datalyse chcemy pomóc Ci w optymalizacji usług komunikacyjnych Twojej firmy. Dlatego oferujemy Ci szereg usług komunikacyjnych VOIP dla Twojej firmy w 100% dostosowanych do Twoich potrzeb biznesowych..

Czy jesteś gotowy?

Utwórz swoje konto Datalyse teraz
Dziękuję! Twoje zgłoszenie zostało odebrane!
Ups! Coś poszło nie tak podczas wysyłania formularza.
Zacznij w 3 prostych krokach
Bez trwałości
;